7.08.2012

mülayim isyankar dil

geçen pazartesiden beri devam eden iş yoğunluğu nihayet bugün azaldı.
böylelikle işyerinde bloğa yazı yazmalar, gasteleri gezmeler, feyste sürtmeler yeniden mümkün olabildi.

ama yine de tek tük gelen giden oluyor.
sabahki abla mesela.
nası anlatsam. şöyle kıvırayım: 
bana gelip danıştığı konu, mühim bir konu olmasına rağmen ablanın hiiiiiiiç konusu değil hani. doğasında yok. fıtratında yazılmamış. 

ama karşımızdaki malzeme ne olursa olsun, yani hiç yontulmamış olsa da, biraz yontulup yarım bırakılmışsa da ben görevimi yapıcam. mecbur konuya giriyorum. 

diyo ki, "yap bakalım bize bişeyler."
hay güzel ablam diyorum içimden, "ben bişeyler yapan kişi değilim, ben yapılacak şeyler hakkında bilgi veren, rehberlik eden kişiyim" diyorum dışımdan. 

yani nası anlatsam nerden başlasam kaç kişiydik o zaman bak kaç kişi kald... neyse ablacım, sen ben de kal. "bak şimdi... bidibidibidi de dibidibidibi ennn dibi anladın mı?"
ı ıhh... abla doluya koysan almayan boşa koysan dolmayan cinsten bi abla. bakıyor yüzüme. 
meğer yuzundeki o donuk bakış, olimpiyat koşucusunun start verilmeden önceki hazıroluşu gibiymiş.

ve abla repçi tarzında isyankar konuşmasına başliyor. abooo. çok hızlı konuşuyor bu be. ama geriden de gelsem bütün söylediklerini anlıyorum bak. hızlı konuşan radyo dj i dinlemek gibi.  
abla tur bindiriyor,
benim aklıma, kadın programlarındaki mağdureler geliyor. nefes almadan, vurgusuz ve aynı tonda hem bana isyan ediyor hem bu sistemi yaratan kişilere.  itiraz edecekmiş oralara buralara... öyle diyor. böyle bir ablanın itirazı yazılı olamayacağı için, itiraz edicem demesinden ben, konuşarak yıldıracağını anlıyorum.

konuşmaya devam ediyor, ben hızla dalıyorum. bana bu tonda bi saat konuşsa diyorum ben ne istiyorsa yaparım. sonra ablanın yüzüne tekrar geri dönüyorum. biraz daha mıkırdandıktan sonra nihayet susuyor. o da insan.

ben faydasızca son cümlelerimi de ettikten sonra "haydi bakalım" deyip ayaklanıyorum. 
abla kalkmıyor. 
çeşitli jestlerle konuşmanın bittiğini anlatmaya devam ediyorum.
abla hiç oralı değil. 
valla ablayı bırakıp sigara içmek üzere odayı terkediyorum.

6 yorum :

  1. ne iş yapmaktasın ki sen?

    YanıtlaSil
  2. anahtar sozcuklerimizi veriyorum:
    kutsal,
    24 kasim,
    otur sifir.

    YanıtlaSil
  3. gelecek nesil senin eserin mi olacak yani?

    YanıtlaSil
  4. sadece benim değil, ömer (dinçer)'ler filan da bu işin içinde. :)

    YanıtlaSil
  5. sade senin olaydı iyiydi :)

    YanıtlaSil